Application process at Bethesda Hospital

We are delighted that you are interested in a position with us!

The application dossier gives us a first impression of you as a candidate. It is therefore important to compile the documents in a company- and function-specific manner.

The following points in particular should be taken into account for a successful application:

Please apply online.

For reasons of ecology and efficiency, we at Bethesda welcome online applications.

Personnel dossiers that reach us by post or e-mail will not be considered for the recruitment process. We will return paper dossiers.

Please provide an e-mail address with your application so that we can contact you by e-mail.

Thank you for sending us your CV, a letter of motivation and all references and relevant diplomas.

A chronological sequence is desirable.

The CV provides information about your personal details, professional background, training and further education, and any language and IT skills. Please note that your current or most recent employment should be listed first, thus creating a chronological order.

Why are you suitable and what motivates you?

The letter of motivation refers to the job advertisement and shows why you are suitable and motivated for the vacant position. This letter should be worded appropriately for the vacancy.

Do not forget: Your photo.

Your photo should convey a professional impression and be integrated into your CV.

First impressions count.

The application dossier gives an impression of the quality of your work. For this reason, it is important that it is neatly organised and submitted without errors.

Who can provide the best information about you?

think about who is best placed to provide information about your professional achievements. We will ask you for this information during the interview. Bethesda Hospital will only obtain reference information after consultation with you.

Everything received and confirmed.

Once we have received your personnel dossier, we will send you a confirmation of receipt by e-mail.

Vacancies

discover

Unser Rekrutierungsprozess

Gerne zeigen wir Ihnen unseren Rekrutierungsprozess in fünf einfachen Schritten auf.

Eingegangene Bewerbungen prüfen wir laufend, erstellen eine Vorselektion und geben diese der Führungsperson zur Ansicht frei. Der Entscheid über das Weiterkommen oder Ausscheiden aus dem Rekrutierungsprozess wird per Telefon oder E-Mail kommuniziert.

Dauer bis Rückmeldung: Ein bis zwei Wochen

Das Gespräch wird mit der zuständigen Person aus dem HR und der Fachabteilung virtuell oder vor Ort durchgeführt. Dabei geht es in erster Linie darum, mehr über die Personal- und Fachkompetenzen zu erfahren und gibt beiden Seiten die Möglichkeit, den kulturellen Fit ins Unternehmen und Team zu beurteilen.

Dauer bis Rückmeldung: Bis zu drei Wochen

Ob jemand ins Team passt, ist für Arbeitnehmer und Arbeitgeber ein wichtiger Faktor bei der Entscheidung für oder gegen eine Anstellung. In einem ungezwungenen Rahmen geben wir deshalb die Möglichkeit, dass sich alle gegenseitig kennenlernen.

Vor der Vertragsausstellung führen wir ein Abschlussgespräch durch, um offene Fragen beider Seiten zu klären und vertragliche Details zu regeln. Sind alle Punkte geklärt, folgt das schriftliche Angebot.

Dauer bis Rückmeldung: Bis zu einer Woche

Nach unserem mündlichen Stellenangebot werden die wichtigsten Vertragspunkte nochmals verifiziert. Nach Übereinkunft wird die Vertragserstellung in Auftrag gegeben und per Post versendet.

Dauer bis Rückmeldung: Bis zu drei Wochen

Around 750 employees form the foundation of Bethesda Hospital, helping to shape medical, nursing and therapeutic care on a daily basis and ensuring that the background services of a technical and administrative nature run smoothly.